שלום, אורח   התחברות
חיפה פורומים צור קשר
 
גאגא - שרים בתנועה  

תל אביב סיטי - חבל על הפנאי

הפכו אותנו לדף הבית תל אביב ת"א המדריך המלא  ל תל אביב ת"א, מכיל מידע על מסעדות, בתי קפה, תיאטראות, הצגות תערוכות ועוד הרבה בתל אביב ת"א.
ראשי לאכול לשתות לשבת לקנות להתפנק לזוז לצאת לישון לקרוא לטייל להתחבר Eng
 
כרטיסים ברגע האחרון
 
 
 
חיפוש למי מיקום, סוג, רחוב ועוד
 
גאגא - שרים בתנועה
 

הצטרפו אלינו

תתחילו לבנות את תל אביב שלכם – המקומות, האירועים והאנשים

גאגא - שרים בתנועה

 
 

גאגא - שרים בתנועה

17.2.2012  
 
 
עדי קייזר
ללכת או לא ללכת
גולשי האתר משתפים בחוויתיהם מהצגות ומופעים בעיר ועוזרים להחליט בשאלה הקיומית/יום יומית - ללכת או לא ללכת?
כתבות נוספות :
  • ייסורי הבינוניות – "על החטא"
  • הצחוקייה הפלורנטינית
  • מופע השטיח האדום
  •  
    עדי הייתה במופע המחול "שדה 21" של להקת בת-שבע, מאת אוהד נהרין, רגע לפני שהלהקה עוזבת להופעות במגוון אירועים ופסטיבלי מחול נחשבים ברחבי העולם.
    לחץ לצפיה בגלריה

    צילום גדי דגון

    • כתוב תגובה
    • שלח לחבר
    • שתף בפייסבוק
    • Bookmark and Share



    קשה לשבת במופע "שדה 21" של להקת בת שבע ולהישאר אדיש. בדיוק מאותה סיבה גם לא פשוט לכתוב ביקורת על המופע.


    יש משהו מטלטל, עוצמתי ובלתי נתפס בתנועותיהם החושניות, שופעות הרגש ובה בעת מדויקות, של 21 רקדני הלהקה. זה יופי קסום ומהפנט שתופס אותך וחותך עמוק בקרביים- וזה כואב, כמה שזה כואב.

    גילוי נאות קטן: מחברת שורות אלה מצהירה על עצמה כעל חובבת מושבעת של להקת המחול "בת שבע" משחר ילדותה. נהניתי כמעט מכל אחת מהעבודות שיצר אוהד נהרין עבור הלהקה, החל מ"אנאפאזה" בתחילת שנות ה-90, דרך "משה", "סאבאטאז' בייבי" ועד "הורה" ו"שדה 21" של ימינו.

    משהו בשפת התנועה של אוהד נהרין תמיד דיבר אליי ונגע בי, שאל שאלות שנותרו תלויות והדהדו בחלל האוויר עוד זמן רב אחרי שראיתי את המופע.

    ב"שדה 21" נהרין לוקח צעד נוסף (ומכריע לטעמי) בשימוש בשפת התנועה אשר יצר ופיתח בשנים האחרונות - שפת ה"גאגא". זוהי שפת עבודה גופנית ה מציעה דרך לחזק את הגוף, לשכלל את הגמישות, הזריזות והיעילות ולהעיר את החושים והדמיון.

    "גאגא" הפכה לשפת התנועה בה משתמשים רקדני להקת מחול בת-שבע, והיא גם נחשפת לקהל הרחב בשיעורים ובסדנאות שמקיימים חברי הלהקה ברחבי הארץ והעולם. לאחרונה נחשפנו בתקשורת לכוכבת הסרט "ברבור שחור", נטלי פורטמן, אשר הגיעה לשיעור גאגא פרטי אצל נהרין, בזמן ביקורה בארץ.

    באמצעות ה"גאגא" מצליח אוהד נהרין לזקק, להרחיב ולדייק את מהות התנועה, שהיא אבן הבניין הבסיסית של הריקוד. לא בכדי הקדיש אוהד נהרין את היצירה "שדה 21" לנועה אשכול ז"ל, מפתחת כתב התנועה אשכול- וכמן.

    נהרין כותב בתוכנייה: "תודה ענקית לנועה בשמי ובשם קהילת המחול על שהראתה לנו שתנועה אינה תלוית מוסיקה וגם מבלי להיות מגויסת לרעיון זה או אחר יכולה ליצור רגע נדיר".

    "שדה 21" נפתחת ללא כל הקדמה, בקטעי סולו נפלאים של חברי הלהקה- מעין אקספוזיציה אשר מהווה את המסגרת לקראת העתיד לבוא. קטעי הסולו, כמו גם שאר הקטעים במופע נוצרו בשיתוף עם הרקדנים, ונהרין אף נותן להם את הקרדיט בתוכניית המופע כשותפים לתהליך היצירה.

    ברקע מתנגן פס הקול המעניין והמגוון אשר יצר מקסים וואראט (שהוא לא אחר מאשר האלטר אגו של אוהד נהרין). פס הקול נע בין מוסיקה אלקטרונית וצ'יל-אאוט קריר לבין מוסיקה קלאסית מלודרמטית חזקה ומלאת פאתוס.

    על קיר ענק ולבן אשר ניצב מאחורי הרקדנים, מוקרנים מספרי ה"שדות" של היצירה, אשר מחלקים אותה למקטעים - "שדה 1", "שדה 2" וכו. בראיונות שנערכו עימו, סירב נהרין להתייחס למשמעות העומדת מאחורי השם "שדה 21" ומאחורי הבחירה להקרין את מספרי השדות על הקיר במהלך המופע.

    האם השם "שדה 21" מרמז על מספר הרקדנים בלהקה? האם הוא קשור בכך שהיצירה נוצרה בשנתה ה-21 של להקת בת שבע, לאחר שנהרין יצר עבור הלהקה 21 עבודות? לנהרין הפתרונים וכמו בדרך כלל, הוא לא ממהר לחשוף אותם בפני הקהל. הדבר מאפשר לנו, הצופים, להתמסר לחוויית הצפייה מבלי לנסות לשייך לה משמעויות ופירושים ידועים מראש. זוהי חוויית צפייה טוטאלית, מחייבת וכפי שציינתי - לא קלה לעיכול.

    לאחר שמסתיימים קטעי הסולו של הרקדנים, הם מתחילים לנוע בקבוצות הנוצרות ומתפרקות ויוצרות מעין מבנים ארכיטקטוניים מעניינים על הבמה. טכניקת המחול המרשימה של הרקדנים משמשת אותם על מנת לחפש ולהוציא לאור את התמהיל המדויק של פשטות מול מורכבות תנועתית.

    באחד מקטעי השיא של המופע ניצבת הרקדנית המדהימה עדי זלטין מול הקהל וצועקת לחלל האוויר מספרים אשר הקשרם לא ברור בתחילה. חמישה רקדנים עומדים לידה ומייצרים מבנים קבוצתיים בהתאם למספרים שהיא קוראת, לדוגמה: ארבע- אחת הוא שם הקוד ליצירת סולו של רקדן אחד ומולו ארבעה רקדנים הרוקדים יחדיו. הקוד שתיים- שלוש דורש מהרקדנים ליצור מבנה של דואט- שני רקדנים, אל מול טריו- שלושה רקדנים.

    לאורך כל היצירה ניכר כי גופם המיומן של הרקדנים נענה ברצון ובעניין לאתגרים שנהרין מניח בפניהם. לא רק התנועה נוכחת מאוד במהלך היצירה, כי אם גם המבט והתכוונותו הבלתי מקרית. הדבר בולט במיוחד במספר קטעים קבוצתיים שבהם רוקדים כל הרקדנים על הבמה בעת ובעונה אחת. הם מסתכלים זה בעיני זה ומביטים בקהל, עיניהם רואות- לא רואות.

    כאשר ברקע פונה אחד הרקדנים אל הקהל ומדבר בשפת ג'יבריש לא מובנת, מתעוררת בי כצופה השאלה עד כמה אנו רואים באמת האחד את השני? האם אנו מסוגלים לפגוש את מי שמולנו, להביט בו, להקשיב לו באמת? או שאולי מה שנדמה לנו שאנו תופסים ומבינים אצל הזולת הוא לא יותר מגיבוב של מילים חסרות פשר?

    קבוצת רקדנים גברים לבושים בשמלות ערב שחורות עולה לבמה וקוטעת את מחשבותיי. מולם עומדות רקדניות הנעות בתנועות מוחצנות וסקסיות שיוצרות קונוטציה של אקט מיני. בעולם המופלא שיוצר נהרין על הבמה מתהפכים התפקידים המגדריים המסורתיים שוב ושוב.

    לקראת סיום היצירה, בסצנה הנראית כלקוחה מסרט דרמה, שוכבת רקדנית על גבה ומפרפרת. לידה עומדים בשורה הרקדנים הגברים, רוקעים ברגליהם במעין מארש צבאי המלווה בצעקות קרב. ברקע נשמעת מוסיקה מלודרמטית המתחלפת בפסקול של צרחות אישה. הצרחות יוצרות תחושת חוסר נוחות בצופה והן נמשכות ונמשכות כאשר 21 הרקדנים עולים לבמה בזה אחר זה לקטעי הסולו המסיימים את המופע. הרקדנים נעים בקלילות ובאלגנטיות לקול הצווחות הצורמות ומקפיאות הדם - זהו ניגוד שקשה לשאת.

    ללא ספק, "שדה 21" הוא מופע שמעורר את הצופה למחשבה, לתהייה, לשאילת שאלות. אין בו כוונה ברורה אחת, כי אם הצעה מרתקת למחשבה.


    שדה 21
    מאת אוהד נהרין
    בביצוע רקדני להקת "בת שבע"

    עיצוב תאורה: אבי יונה בואנו (במבי)
    עריכת ועיצוב פסקול: מקסים וואראט
    עיצוב תלבושות: אריאל כהן
    עיצוב כותרות וידאו: רז פרידמן 

    75 דקות ללא הפסקה 

     
    שלח לחבר שתף בפייסבוק כתוב תגובה
     
    עוד בתל אביב סיטי
    לחץ לצפיה בזקנים חסרי מנוח
    זקנים חסרי מנוח
    "לצוד פילים" מסתמן כלהיט הישראלי של הקיץ, אבל איתמר רייצס עדיין מאמין שרשף לוי מסוגל ליותר
        
    לחץ לצפיה במרב גלבוע - קוסמטיקאית פרא-רפואית
    מרב גלבוע - קוסמטיקאית פרא-רפואית
    מרב סיכמה לי את תפיסת עולמה בשלוש מילים: מקצוענות, מקצוענות, מקצוענות. בניגוד לקוסמטיקאיות מהדור הישן, היא לא רואה שום צורך להטפיח את הפנים בכדי לפתוח את הנקבוביות כולן, תהליך שמפר את הגמישות הטבעית של העור.

    הצטרפו אלינו

    תתחילו לבנות את תל אביב שלכם – המקומות, האירועים והאנשים

     
    רוצה שידעו מה את/ה חושב/ת ? להוספת דעתך לחץ/י כאן
      גאגא - שרים בתנועה
    הצגות| הרצאות| מוסיקה, הופעות| מופעים| מכירה| מסיבות| סדנאות| סיורים| ספורט| פסטיבלים| שווקים| סרטים| תערוכות
    מפה של תל אביב| בעל עסק| שאלות ותשובות| תקנון Mycity| כל הזכויות שמורות (c) סיטי אתרים בע"מ | תקנון האתר | אודות | פירסום אירועים בתל אביב | עלו על המפה
    פרסום חנוכה בתל אביב | חנוכה 2012 בתל אביב, מסיבות, ארוחות | חנוכה 2012 בחיפה, מסיבות, ארוחות | חנוכה 2012 בירושלים, מסיבות, ארוחות | חנוכה 2012 בהרצליה, מסיבות, ארוחות
    פרסום סילבסטר בתל אביב | סילבסטר 2013 בתל אביב, מסיבות, ארוחות | סילבסטר 2013 בחיפה, מסיבות, ארוחות | סילבסטר 2013 בירושלים, מסיבות, ארוחות | סילבסטר 2013 בהרצליה, מסיבות, ארוחות
    פרסום מסעדות, בתי קפה בתל אביב| בתי קפה בתל אביב| מסעדות בתל אביב| יוגה, כושר בתל אביב| טיפוח, ספא בתל אביב| Barcelona| ג'אז בים האדום 2011|
    חיפה : הצגות, מופעים| הרצאות| מוסיקה, הופעות| תרבות | מסיבות| סדנאות| סרטים| אמנות| מסעדות| ברים| בתי קפה| חנויות| טיפוח| כושר| מלונות| מפה| Haifa
    ירושלים : הצגות,מופעים| הרצאות| מוסיקה, הופעות| תרבות | מסיבות| סדנאות| סרטים| אמנות| מסעדות| ברים| בתי קפה| חנויות| טיפוח| כושר| מלונות| מפה| Jerusalem
    אילת : הצגות,מופעים| הרצאות| מוסיקה, הופעות| תרבות | מסיבות| סדנאות| סרטים| אמנות| מסעדות| ברים| בתי קפה| חנויות| טיפוח| כושר| מלונות| מפה| Eilat
    הרצליה : הצגות,מופעים| הרצאות| מוסיקה, הופעות| תרבות | מסיבות| סדנאות| סרטים| אמנות| מסעדות| ברים| בתי קפה| חנויות| טיפוח| כושר| מלונות| מפה| Herzliya